Fabulous friday?

För mig, Olga och Elvira blir saker ALDRIG som vi har tänkt oss, både på gott och ont. Vi måste helt enkelt lära oss att vi inte kan planera, det är en omöjlighet. Hur mycket vi än försöker planera så blir det i slutändan raka motsatsen till det vi hade förväntat oss. Ibland känner vi att våra liv verkligen inte är summan av våra handlingar. Utan att avslöja för mycket kan jag berätta att vi åkte buss i ca 1,5 timmar igår, detta var inte enligt planen. Jag tror vi måste påminna oss själva om alla de gånger då våra planer har slutat i extraordinära äventyr och trösta oss med att allting inte alltid kan bli bättre än förväntat.

För min del blir denna lördag en plugg och mys lördag.
(om allt går enligt planerna vill säga)
Jag känner en kraftig längtan till att gå en långpromenad men plugget måste gå i första hand.

För att tala om någonting helt annat så är det otroligt vad musik kan göra med en; ena sekunden är man i nuet och andra sekunden har man flugit iväg till någon helt annan plats. Just nu lyssnar jag på The Knife och när jag gör det drömmer jag mig bort till augusti och Way Out West. Jag vill bara strejka från den kalla vintern och åka tillbaka till sommaren, Göteborg och festivalen. Kan jag åtminstone inte få åka tillbaka till den orangea, mysiga hösten? Det är väl inte för mycket begärt?


För här och nu känns inte alltid så lockande.

/ Ida

Pass This On - The Knife

 


Kommentarer
Postat av: Elvira

Det irriterande är att vi alltid brukar skratta när det går åt skogen och denna gång var det knappt tragikomiskt. Jag var så himla inställd och pepp och allt och såna ändringar är inte kul. Alltid när vi trasslar till det blir det i slutändan ändå det mysigaste fast denna gång slutade det bara trist MEN det kommer ut nått gott ur allt och vi har lärt oss vad vi inte ska göra and we are more determined than before att vi ska göra det på rätt sätt nästa gång och äga ballen av igår, som inte var en dunderdag. Haha, imorgon kan det knappt gå fel, eller vi får se...;)

2009-11-28 @ 18:28:41
Postat av: Anonym

haha så sant ;-D Ella har rätt, Ida skriver väldigt "bloggigt" =) Och jag hade gärna följt med till sommaren och hösten ett par gånger om...

2009-11-29 @ 23:20:23
Postat av: Elvira

Olga, kan du börja skriva under med ditt namn?? ;P

2009-12-01 @ 21:15:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0