Jag ser det i era ögon, där ser jag vad ni ser

Sitter och lyssnar på kära gamla Emil Jensen, hans musik och lyrik är helt otrolig; den träffar mitt i prick. Jag blev tidigare idag påmind om hur nära vi är december och därför också hur nära vi är ett helt nytt år. Detta gjorde att jag började reflektera kring hur detta året har varit. Jag kom fram till att jag befann mig på en helt annan plats i livet för ett år sedan. Året har med andra ord varit fullt av förändringar, även om det har varit ganska små sådana. Jag har speciellt under denna höst blivit påmind om hur oförutsägbart livet är, det är väl en självklarhet tänker ni nu men faktum är att det i alla fall för mig då och då har känts som om livet stått stilla. Annat har det varit denna höst; livet har förvånat mig, förbluffat mig både i positiv och negativ bemärkelse.

Nu ska jag passa på att använda den gamla klyschan "Allt kan hända", men det är faktiskt sant, det är bara du själv som sätter stopp för dina möjligheter.



"Sun's pale like the moon
When you look to the sky
Holy holy holy holy why
All fades into blue
On black sunday afternoons"

Anna Ternheim - Black Sunday Afternoon


/Ida


Kommentarer
Postat av: Anonym

And it´s all true, oh so true.

2009-11-25 @ 18:58:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0